DS 7 VAUBAN: GEPANTSERDE PLUG-IN HYBRID
De enige Franse, gepantserde premium SUV
Parijs, 28 juni 2024
Vanwege het succes van de DS 7 ÉLYSÉÉ bouwt DS Automobiles een kleine serie gepantserde plug-in hybrid SUV's, de DS 7 VAUBAN. Deze is gebaseerd op de DS 7 E-TENSE 4x4 300, uniek in zijn segment.
De DS 7 VAUBAN wordt in Frankrijk gebouwd: de aanpassingen vinden plaars in Hérimoncourt, op minder dan 100 kilometer van Mulhouse, waar de DS 7 wordt geproduceerd.
De gepantserde DS 7 VAUBLAN is een nieuw vlaggenschip voor de Franse reiskunst en eersteklas comfort.
Alle bepantsering is nauwelijks van buitenaf zichtbaar en is licht van gewicht. De DS 7 VAUBAN is een discrete doorontwikkeling van en net zo dynamisch in rijcomfort als de DS 7 E-TENSE 4x4 360. Dit speciale model kan met een standaard rijbewijs worden bestuurd.
De DS 7 VAUBAN wordt in Frankrijk gebouwd: de aanpassingen vinden plaars in Hérimoncourt, op minder dan 100 kilometer van Mulhouse, waar de DS 7 wordt geproduceerd.
De gepantserde DS 7 VAUBLAN is een nieuw vlaggenschip voor de Franse reiskunst en eersteklas comfort.
Alle bepantsering is nauwelijks van buitenaf zichtbaar en is licht van gewicht. De DS 7 VAUBAN is een discrete doorontwikkeling van en net zo dynamisch in rijcomfort als de DS 7 E-TENSE 4x4 360. Dit speciale model kan met een standaard rijbewijs worden bestuurd.
DS 7 VAUBAN is een gepantserd model dat gebaseerd op het productiemodel van de DS 7 E-TENSE 4x4 300 en heeft een lengte van 4,59 meter.
De bepantsering van het voertuig bestaat uit Aramide, een lichtgewicht materiaal dat bijzonder goed bestand is tegen schokken en hitte, HPPE-vezels (High Performance Polyethylene), gepantserd staal en veiligheidsglas. Hierdoor is het voertuig VPAM 4-gecertificeerd (beschermd tegen handwapens).
De bepantsering is ontworpen voor maximale efficiëntie, zowel op het gebied van veiligheid als comfort. Het extra gewicht van 164 kg heeft bovendien nauwelijks invloed op het rijgedrag.
De remafstand van de DS 7 VAUBAN us gelijk aan die van de DS 7 E-TENSE 4x4 300 en de acceleratie van 0 naar 100 km/u is slechts 0,2 seconden langzamer:, van 5,9 naar 6,1 seconden. Het weggedrag behoudt dezelfde kwaliteiten dankzij de cameragestuurde DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-demping. De draaicirkel bedraagt 10,45 m, een benchmerk in het segment van premium SUV's.
De bepantsering van het voertuig bestaat uit Aramide, een lichtgewicht materiaal dat bijzonder goed bestand is tegen schokken en hitte, HPPE-vezels (High Performance Polyethylene), gepantserd staal en veiligheidsglas. Hierdoor is het voertuig VPAM 4-gecertificeerd (beschermd tegen handwapens).
De bepantsering is ontworpen voor maximale efficiëntie, zowel op het gebied van veiligheid als comfort. Het extra gewicht van 164 kg heeft bovendien nauwelijks invloed op het rijgedrag.
De remafstand van de DS 7 VAUBAN us gelijk aan die van de DS 7 E-TENSE 4x4 300 en de acceleratie van 0 naar 100 km/u is slechts 0,2 seconden langzamer:, van 5,9 naar 6,1 seconden. Het weggedrag behoudt dezelfde kwaliteiten dankzij de cameragestuurde DS ACTIVE SCAN SUSPENSION-demping. De draaicirkel bedraagt 10,45 m, een benchmerk in het segment van premium SUV's.
De technologische keuzes die tijdens de ontwikkeling van de DS 7 VAUBAN zijn gemaakt, maken dit model uniek. Naast dat het rijgedrag vergelijkbaar is met het comfort van een standaard DS 7, mag dit model met een standaard rijbewijs worden bestuurd. Dit in tegenstelling tot andere gepantserde modellen, waarvoor vaak een vrachtwagenrijbewijs vereist is plus een speciale rijopleiding. Ook de prijs van de DS 7 VAUBAN is uiterst competatief met een instapprijs vanaf 165.000 euro. Het onderhoud dat tot 'intensief' is benoemd, wordt net als het onderhoud aan een standaard DS 7 gewoon uitgevoerd binnen een geselecteerd netwerk van gecertificeerde DS STORES.
De interieuraanpassingen worden overzien door vakkundige stoffeerdeers die het afwerkingsniveau naar een hoger niveau tillen. Het VAUBAN-reliëf in het interieur en de implementatie van speciale bedieningselementen zijn de enige details die de DS 7 VAUBAN van een standaard DS 7 onderscheiden. Naast de extra uitrusting die in de brochure vermeld staat, zijn er op aanvraag extra pakketten cte verkrijgen, zowel voor de bescherming van bestuurders en inzittenden (automatische brandblussers, ventilatie met een gesloten circuit, sirenes en intercomsystemen, enz.), tot comfortopties voor passagiers (extra USB-aansluitingen, leeslampjes, enz.) evenals opties om het interieur verder te personaliseren (carrosseriekleuren, interieurbekleding, stikwerk, vlaggenhouders, enz.).
De interieuraanpassingen worden overzien door vakkundige stoffeerdeers die het afwerkingsniveau naar een hoger niveau tillen. Het VAUBAN-reliëf in het interieur en de implementatie van speciale bedieningselementen zijn de enige details die de DS 7 VAUBAN van een standaard DS 7 onderscheiden. Naast de extra uitrusting die in de brochure vermeld staat, zijn er op aanvraag extra pakketten cte verkrijgen, zowel voor de bescherming van bestuurders en inzittenden (automatische brandblussers, ventilatie met een gesloten circuit, sirenes en intercomsystemen, enz.), tot comfortopties voor passagiers (extra USB-aansluitingen, leeslampjes, enz.) evenals opties om het interieur verder te personaliseren (carrosseriekleuren, interieurbekleding, stikwerk, vlaggenhouders, enz.).
De DS 7 VAUBAN is het resultaat van een nieuwe samenwerking tussen de WELP Group en DS Automobiles. Dit model wordt volledig in Frankrijk gebouwd en geassembleerd in onze fabriek in Milhouse. WELP France verzorgt vervolgens de ombouw in Hérimoncourt, een locatie die zij van Stellantis hebben overgenomen. De DS 7 VAUBAN ontleent zijn naam aan de beroemde vestingwerken die aan het einde van de 17e eeuw werden gebouwd. Deze vestingwerken van Vauban - twaalf in tien verschillende departementen - zijn opgenomen in de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Markies Sébastien Le Prestre de Vauban hield toezicht op meer dan honderd vestingwerken - forten die deel uitmaken van steden, op zichzelf stonden of samengevoegd werden - in Frankrijk of in andere Europese landen. In Azië en Afrika namen verschillende citadellen en forten het systeem van Vauban later over.
De eerste DS 7 VAUBAN is inmiddels geproduceerd. In juni vond het homologatieproces plaats, waarna de verkoop startte.
De eerste DS 7 VAUBAN is inmiddels geproduceerd. In juni vond het homologatieproces plaats, waarna de verkoop startte.
« De DS 7 VAUBAN is een speciaal gepantserd voertuig dat het resultaat is van onze samenwerking met WELP, een van 's werelds grootste specialisten op het gebied van conversies tot gepantserde voertuigen. Dit model is dan ook ontworpen voor de meest veeleisende klanten die willen genieten van de verfijning en comfort van DS Automobiles en tegelijkertijd willen profiteren van bewezen oplossingen tegen aanvallen. We zijn enorm trots dat we een gepantserd model aan ons modelgamma hebben kunnen toevoegen. »
Olivier François, CEO DS Automobiles
TAGS:
Latest News,
E-Tense,
E-TENSE,
partnerships